hihihi

NU har jag blivit nojig med min dator, även om det tydligen inte hade med virus att göra igår så tänkte jag att jag ändå skulle söka fakta på säkra och osäkra hemsidor och saker att tänka på...
Vissa saker är självklara som pop-up, ner laddning, porr och melissa mail (haha telia reklamen när han dejtar melissa)
Men, nu ska ska jag göra en kort lista på andra saker man kan tänka på:
◊ läs om dom senaste virus hoten
♣ Använd inte cd skivor andra människor ger dig
♥ öppna inte e-post från personer du inte känner
♦ installera virusprogram
Det sista tipset som både Cissi och dom på nätet ger:
Byt till Mac!
Tydligen kraschar den inte bara mer sällan, den får även mindre virus!

Men från ett ämne tillbaka till ett annat, på tal om Tofta, där dom även spelade in lite av Sunes Sommar, så kom jag över den här bilden


Hm ska kanske försöka hitta lite mer barnskådis bilder från svenska klassiker någon dag, när jag har mer tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0